Melding of incident registreren

Een nieuwe melding kan worden geregistreerd via de 'Nieuwe Melding' button op de startpagina van de meldingmodule. Het creatie proces bestaat uit 7 stappen:

  1. Categorie: kies de categorie uit de lijst die het best aansluit bij de melding die geregistreerd wordt.
  2. Locatie: bepaal de exacte locatie door te zoeken op de kaart, een adres in te voeren of je huidige locatie te gebruiken. 

    Opmerking: Indien je over een vuilnisbakkenplan beschikt kan je hier ook kiezen uit de bestaande afvalpunten. Koppel op die manier rechtstreeks meldingen aan afvalpunten.
  3. Foto's (optioneel): voeg indien mogelijk foto's toe van het incident om zo de opvolging achteraf te vergemakkelijken.
  4. Omschrijving en bewijslast (optioneel): voeg hier extra informatie in die achteraf kan helpen bij de afhandeling. Daarnaast kan je bij het terugvinden van eventueel bewijsmateriaal dat naar de dader kan leiden deze informatie documenteren door de bewijslast checkbox aan te vinken.
  5. Volume(optioneel): schat het volume in traditionele vuilniszakken van 60l. Deze vraag wordt enkel gesteld bij categorieën waar het volume relevant is.
  6. Status: indien nodig kan meteen de status van de melding worden gewijzigd.
  7. Team toewijzen(optioneel): wijs naast de status ook meteen een verantwoordelijke toe indien van toepassing.
  8. Gegevens melder(optioneel): Indien gekend kunnen de gegevens van de originele melder hier geregistreerd worden.

Klik op de 'melding doorsturen' knop om het incident te registreren. Op de confirmatie pagina vind je een samenvatting van de geregistreerde gegevens en een link naar de detailpagina van het incident.

Je ontvangt nu ook makkelijk een e-mail voor elke nieuwe melding. Raadpleeg het artikel ‘notificatie burgermelding via e-mail’ indien je hier meer informatie over wenst.